| 연구분야 |
사회과학 > 경영학 |
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| 논문제목1 |
문화예술상품 소비자의 라이프스타일에 따른 체험요소, 체험만족도, 전반적 만족, 구매 후 행동 간의 영향에 관한 연구 |
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| 논문제목2 |
A Study on the Effect of Culture & Art Products Experiential Factor, Experiential Satisfaction, Overall Satisfaction and Satisfaction after Purchase by Consumers Lifestyle |
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| 주저자/소속 |
황용철/제주대학교
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공동저자/소속 |
홍원석/제주대학교
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| 학술지명 |
경영교육연구 |
발행기관명 |
한국경영교육학회 |
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| 권(호) |
26(4) |
발행년월 |
2011년 08월 |
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| 시작/끝 페이지 |
559/580 |
총페이지 |
22 |
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| 언어 |
한국어 |
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| 초록1 |
본 연구는 문화예술상품 구매자의 라이프스타일에 따라 문화예술상품의 체험 요소, 체험 만족도, 전반적 만족도, 구매 후 만족도에 어떠한 영향을 미치는가를 살펴보기 위해 실시하였다. 연구 결과, 라이프스타일에 따라 4개의 집단(사회적극형, 문화 및 계획형, 외향 및 활동형, 사회소극형)으로 구분할 수 있었고, 이에 따라 문화예술활동 체험자 유형을 4개의 집단(우연적 구매자, 충동적 구매자, 피상적 구매자, 의도적 구매자)으로 분류할 수 있었다. 집단별로 문화예술상품 체험요소에는 유의한 차이가 있으며, 체험요소와 체험 만족도, 전반적 만족도, 구매 후 만족도는 유의하게 영향을 미치는 것으로 나타났다. |
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| 초록2 |
The purposes of this study are defined that there has difference in culture & art products experiential factors among culture & art products buyers divided by Lifestyle and buyer’s experiential style. And we try find out overall satisfaction and satisfaction after purchase how influenced by culture & art activity experience. The data was collected from 30th of March to 25th of April, 2010 at Jeju to consumers experienced to purchase culture & art products by conducting survey. Used analysis methods are SPSS 12.0 and Amos 4.0 This study results are as followed. First, Culture & Art product consumers are divided by 4 group according to their lifestyle: social active type, culture, are & planning type, extrovert & active type, social passive type. Secondly, educational function in culture & art product experiential factors has not effect on experiential satisfaction and bonds make strong effect on experiential satisfaction. Thirdly, culture & art product’s all experiential factors effect on overall satisfaction and satisfaction after purchase. Forth, culture & art activity’s experiential satisfaction has effect on overall satisfaction and satisfaction after purchase, finally satisfaction after purchase is influenced by overall satisfaction. |
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| 키워드1 |
문화예술상품, 라이프스타일, 체험 마케팅, 만족도 |
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| 키워드2 |
Culture & Art product, Lifestyle, Experiential Marketing, Satisfaction |