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[제28권 4호] A Study on the Relationships among Inter

작성자 : 관리자
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논문제목1 A Study on the Relationships among Interactivity, Perceived Value and
Continuance Intention in Social Networking Sites
논문제목2 소셜 네트워킹 사이트에서 사이트 상호작용성, 지각된 가치, 지속사용의도간의 관계에 관한 연구

주저자/소속 시실 쿠마르/전북대학교 ,강희택/서남대학교, 김승운/전북대학교
학술지명 경영교육연구 발행기관명 한국경영교육학회

권(호) 28(4) 발행년월 2013년 8월

시작/끝 페이지 257/280 총페이지 24

언어 영어

초록1 Due to the growing popularity of social networking sites (SNSs), it is an important concern of practitioners to retain and stick the users in their sites in order to sustain and gain competitive advantage in the competitive environment. This study investigates the effect of interactivity dimensions (controllability, synchronicity, two-way Communication) on perceived value (utilitarian and hedonic value) and intention to continually use SNSs.
The results show that users’ perceived values are significantly related to intention to continue using SNSs. The results also indicate that synchronicity and two-way
communication among three interactivity dimensions have positive impacts on both
utilitarian and hedonic value, while controllability has a significant influence on hedonic value only among the two perceived values.

초록2 소셜 네트워킹 사이트(SNS)의 수가 지속적으로 증가함에 따라 SNS 기업들은 치열한 경쟁환경 속에서 경쟁우위를 얻기 위해 사용자들의 유지와 지속사용에 높은 관심을 두고 있다. 본 연구에서는 SNS의 주요 특성인 상호작용성을 통제가능성, 동시성, 쌍방향 커뮤니케이션으로 구분하고, 이러한 차원들이 SNS에 대한 지각된 가치(효용적 및 쾌락적 가치)와 지속사용의도에 어떠한 영향을 미치는지를 밝히고자 하였다.
분석결과, 사용자의 지각된 가치가 지속사용의도에 유의적인 영향을 미치는 것으로 나타났 고, 또한 세 가지의 상호작용성 차원들 중 동시성과 쌍방향 커뮤니케이션이 효용적 가치와 쾌
락적 가치 모두에 긍정적인 영향을 미치는 반면에, 통제성은 오직 쾌락적 가치에만 유의적인
영향을 미치는 것으로 밝혀졌다.

키워드1 Social Networking Site, Website Interactivity, Perceived Value, Continuance Intention
키워드2 소셜 네트워킹 사이트, 상호작용성, 지각된 가치, 지속사용의도
 첨부파일
11-13-091.pdf
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